Úvodná stránka
SLOVAKENGLISH

Výsledky zo súťaže vín VINUM SUPERBUM 2012

aktualizované dňa 25. apríla 2012

Štvrtý ročník súťaže VINUM SUPERBUM sa zapísal do histórie zatiaľ rekordným počtom vzoriek slovenských i zahraničných vín, v počte 730 od vyše 190-ich vystavovateľov. Vzorky boli hodnotené v 14-ich degustačných komisiách , s celkovým počtom 70-ich odborných degustátorov. Celkovo bolo udelených za slovenské vína 62 zlatých a 174 strieborných medailí . V zahraničných vínach s celkovým počtom 114 vzoriek vín bolo vyhodnotených 23 zlatých a 13 strieborných medailí.

Výsledky z hodnotenia vín VINUM SUPERBUM 2012 Slovenské vína

I. Kategória suché biele vína
93 Mavín- Martin Pomfy, Vinosady Veltlínské zelené 2011 NZ I suché 90,7

II. Kategória polosuché biele vína
141 Vinárstvo-Durdovanský, Vinosady Rulandské šedé 2011 VzH II polosuché 91,0

III. Kategória polosladké biele vína
110 Elesko Tokay a.s.,Bratislava Zeta 2011 AZV III polosladké 91,7

IV. Kategória sladké biele vína
520 Žitavské vinice,Ing. Teplan Sauvignon 40 2009 Slam. IV sladké 93,3

V. Kategória ružové vína bez rozdielu zvyškového cukru
554 Vinidi s.r.o. ,Bratislava,pr. Báb Frankovka modrá rosé 2011 VzH V polosladké 88,7

VI. Kategória červené vína bez rozdielu zvyškového cukru
55 VPS Pavelka a syn,s.r.o.Pezinok Alibernet 2011 VzH VI suché 89,0

VII. Kategória Tokajské vína
632 Anna Nagyová - ZLATÝSTRAPEC, Viničky Tokajský výber 5-putňový 2006 TV VII sladké 89,7

 

 

Podrobnejšie výsledky v prílohe: Výsledky z hodnotenia vín VINUM SUPERBUM 2012 Slovenské vína (formát PDF, veľkosť 1240KB)

 


Výsledky z hodnotenia vín VINUM SUPERBUM 2012 zahraničné vína

I. Kategória suché biele vína
573 Anselmann, Nemecko Almázia,Čajkovič M.,Vráble Sauvignon Blanc 2010 I suché 89,7

I. Kategória vína ostatné bez rozdielu zvyškového cukru
758 418749, A-7081, Rakúsko-Burgenland Kral Steffanus, s.r.o., Žilina Jubiläumsreebe 1995 Trockenbeerenauslese IV sladké 92,7

VI. Kategória červené vína bez rozdielu zvyškového cukru
580 Apollonio,Apúlia,Taliansko CARNE TOP,s.r.o.,Topoľčany Negroamaro,Malvasia,Nera 2007 VI suché 92,3

 

 

Podrobnejšie výsledky v prílohe: Výsledky z hodnotenia vín VINUM SUPERBUM 2012 zahraničné vína (formát PDF, veľkosť 460KB)

 

 

OCENENIE ZA NAJLEPŠÍ DESIGN FĽAŠE A ETIKETY VINUM SUPERBUM 2012

Cena za najlepší design fľaše a etikety sa udeľuje už po štvrtý krát. Už je možné hovoriť o tradícii. Porota hľadá a podporuje kultivované riešenia grafického stvárnenia etikety v kontexte s designom fľaše, jeho uzáverom a vôbec firemnou prezentáciou až po prostredie, v ktorom sa víno vyrába, predáva i konzumuje. Porota zložená z grafikov, architektov a výtvarných umelcov hodnotila výtvarnú úroveň fliaš a etiket aj v súvislosti s celkovým marketingom firmy.

Členovia poroty :
Prof. Akad. mal. Stanislav Stankoci, rektor VŠVU, Prof. Akad. arch. Ing. arch. Ján Bahna, prezident Spolku architektov Slovenska, Doc. akad. mal. Pavol Choma VŠVU, Doc. akad. mal. Marián Mudroch, Ing. arch. Tibor Zelenický SAS.

Boli udelené dve ceny a štyri čestné uznania za design fľaše a etikety . Po tretí krát bola udelená cena Spolku architektov Slovenska za architektúru a „Corporate Identity“ vinárstva. Porota konštatovala postupné zvyšovanie grafickej a výtvarnej úrovne etikiet i designu fliaš. Naše vinárstva už prichádzajú s nápaditými motívmi pri mladých vínach. Niektoré kultivujú svoje pôvodné témy na etiketách a tým zakladajú firemné tradície. Víno ako prírodný produkt povyšuje spôsob prezentácie a konzumácie na kultúrny fenomén a súčasť životného štýlu.

CENA :  ZA ELEGANTNÚ ETIKETU A FĽAŠU, KTORÉ V TRADIČNÝCH FORMÁCH PREZENTUJÚ SVETOVÉ RIZLINGY ZO SLOVENSKA

  • CHATEAU BELÁ – EGON MÜLLER
    Porota chcela udelením tejto ceny poukázať na potrebu kultivovaného prístupu aj pri tradičných etiketách a fľašiach. V tomto prípade tvoria všetky prvky jeden  vizuálny celok aj s charakteristickou náplňou

CENA: ZA INOVATÍVNY GRAFICKÝ DESIGN ZALOŽENÝ NA PRESVEDČIVOM ROZVÍJANÍ CHARAKTERISTICKÉHO PÍSMENA Z AKO LOGA FIRMY
  • JURAJ ZÁPRAŽNÝ – VINOSADY
    Porota kladne hodnotila eleganciu, čistotu a jasnosť abstrahovania ústredného znaku – začiatočného písma názvu firmy, ktoré je rozpracované aj v logických farebných kombináciách. Tento motív dáva predpoklady aj pre ďalšie aplikácie v marketingových materiáloch.

 

ČESTNÉ UZNANIA

  • VILLA VINO RAČA
  • FOOD FARM – GOLGUZ
  • AGRO MOVINO – VEĽKÝ KRTÍŠ
  • KASNYÍK RODINNÉ VINÁRSTVO – STREKOV

CENA SPOLKU ARCHITEKTOV SLOVENSKA ZA ARCHITEKTÚRU VINÁRSTVA A „CORPORATE IDENTITY“ FIRMY

  • VINÁRSTVO TERRA PARNÁ SUCHÁ NAD PARNOU
    Terra Parná sa počas svojej existencie dokázalo zaradiť medzi úspešné slovenské vinárstva. Nadviazalo na storočnú tradíciu románového Červeného vína. V nádhernom údolí Ružovej doliny pri Suchej nad Parnou, uprostred viníc realizovala rodina Zvolenských svoj sen, nové vinárstvo. Tu sa špičková technológia v modernej architektúre snúbi s prvotriednym hroznom dopestovanom vo vlastných vinohradoch v okolí.

 

 

Prílohy